Chcete svým zákazníkům rozesílat emaily s nabídkou nebo je upozornit na novinky a akce? Využijte modul Newslettery.
Na blog jsme sepsali článek s tipy, jak na poutavý newsletter. https://www.adapteegastro.cz/blog/jak-na-dobre-newslettery
UPOZORNĚNÍ: Dle pravidel GDPR můžete rozesílat newslettery pouze těm zákazníkům, kteří dali souhlas a přihlásili se k odběru novinek.
1. V CMS v modulu Marketing rozklikněte modul Newslettery.
2. Modul si můžete dále rozbalit a zobrazí se tak rubriky Emaily, Skupiny emailů a Šablony newsletterů. Pro začátek je potřeba jejich nastavení.
3. V rubrice Skupiny emailů vytváříte oddíly, do kterých jednotlivé emaily přidáváte. Můžete tak oslovovat TOP zákazníky, zákazníky, kteří u vás dlouho nenakoupili, apod.
4. V rubrice Šablona si vytvoříte šablonu newsletteru.
4.1 Název: zde pojmenujete šablonu, například: „1+1 velká pizza zdarma.”
4.2 Počet řad šablony: znamená, kolik prvků (textových polí a obrázků) v newsletteru chcete.
4.3 Řada: počet prvků zadejte 1 a vyberte, zda se jedná o obrázek nebo o text.
5. Do rubriky Emaily se automaticky přidávají kontakty na zákazníky, kteří se přihlásili k odběru novinek. Email také můžete ručně vložit nebo naimportovat pomocí CSV souboru. A zároveň zvolíte, do jaké skupiny emailů se mají naimportovat.
6. Do modulu Dokumenty nahrajte fotografie a obrázky, které budete chtít v newsletteru používat.
7. A teď už k samotnému tvoření newsletterů. V modulu Newslettery v pravém horním rohu klikněte na tlačítko Vložit newsletter.
8. Vyplňte následující:
8.1 Název/Číslo: jedná se o název emailů, který se zobrazí zákazníkovi v poštovním klientovi.
8.2 E-mail odesílatele: doporučujeme používat váš oficiální restaurační email.
8.3 Jméno odesílatele: název restaurace.
8.4 Typ newsletteru: můžete vybírat z vlastního newsletteru nebo obchodního sdělení.
8.5 Z šablon si vyberte tu, kterou chcete pro daný newsletter použít a klikněte na tlačítko Uložit a zůstat.
9. Zobrazí se tolik prvků, kolik jste si nastavili v šabloně. V našem ukázkovém případě je připraveno textové pole, možnost přidání obrázku, a pak opět textové pole.
10. Logo a povinné údaje se v newsletteru nastavují automaticky.
11. Vpravo si můžete zobrazit newsletter tak, jak se zobrazí zákazníkům v počítači, ale i v mobilu.
12. Před odesláním doporučujeme si zaslat testovací newsletter.
13. Pokud chcete newsletter odeslat, klikněte na tlačítko rozeslat a vyberte skupinu adresátů, kterým má být poslán. Zároveň můžete vybrat i více skupin. Pokud vyberete více skupin a opakuje se v něm email na jednoho zákazníka, newsletter se odešle pouze jednou. Chcete-li poslat stejný newsletter znovu, zaškrtněte „Znovu odeslat i na adresy, kam již byl tento newsletter zaslán.”
14. Klikněte na tlačítko „Další”. Tady uvidíte počet koncových emailů, můžete si je zobrazit. Zároveň zde newsletter rozešlete.
15. Po odeslání newsletteru můžete sledovat statistiky. Tedy to, kolik zákazníků si email přečetlo, kolik se z odběru odhlásilo, kdo klikl na odkaz, apod.